mercredi 28 janvier 2015

un petit chou, ma Chouquette? / Malego ptysia, Ptysiu?

Na prosbe generalna wszystkich wielbicieli ptysiow, ciasteczek i innych karpatkopodobnych slodkosci,
przepis na bardzo szybkie i proste ciasteczka francuskie, zwane tutaj "chouquette" (szuket)



przygotowanie 15min (w tym czasie piekarnik sie nagrzewa)
pieczenie 15-20min

potrzebne bedzie:

250ml wody
100g masla
150g maki
pol lyzeczki proszku do pieczenia
pol lyzeczki soli
plaska lyzka cukru
male opakowanie cukru waniliowego
3 duze jaja

wode z maslem zagotowac
zdjac z ognia i jednym ruchem wsypac do gotujacej sie wody make z sola i proszkiem

drewniana lyzka wymieszac mase az bedzie elastyczna i jednolita
ostudzic 5min
wsypac cukry i jedno jajko
wymieszac az jajko sie wchlonie
dodac drugie jajko, wymieszac, dodac trzecie, wymieszac
(jak ktos nie ma sily to zamiast lyzka, mikserem mozna wymieszac )

piekarnik nagrzany i gotowy, na 210st
na blache wylozona papierem sniadaniowym rekawem lub lyzeczka nakladac kulki wielkosc sliwki 
posypac cukrem perlowym *
piec 15-20min nie otwierajac piekarnika

z tej porcji wychodza dwie blaszki, jakies 40szt w zaleznosci o wielkosci

a dla odwaznych, mozna zrobic mase budyniowa i nafaszerowac nia te szuketki :)

SMACZNEGO!

* cukier perlowy, ciezko bylo mi znalezc polski odpowiednik ale udalo mi sie dowiedziec, ze sa to krysztalki cukru pudru i mozna je znalezc tutaj
http://natura24.pl/ozdobny-cukier-puder-250g.html

------------------------------------------------

cet après midi, j'ai testé les chouquettes. Et non, je n'en ai jamais fait et en rentrant des courses, les enfants m'ont demandé "qu'est-ce que Tu vous a préparé pour le goûter?" Et bein, rien..... Ni une ni deux, il était 16h, j'ai sorti une casserole, une recette et me voilà partie pour préparer mes premières chouquettes. Une demie heure plus tard ça sentait bon à la maison et les enfants se régalaient avec le goûter maison. 
Je recommencerai sans souci mais je crois surtout que je vais apprendre aux enfants de faire cette recette eux-même car elle est très facile et abordable.

- 250ml d'eau
- 100 g de beurre
- 150 g de farine
- 1 cuillère à soupe de sucre
- 1/2 cuillère à café de sel
- 1/2 cuillère à café de levure chimique
- 1 sachet de sucre vanillé
- 3 oeufs
- sucre perlé pour décorer

faites bouillir l'eau avec le beurre, lorsque l'eau bout, versez-y en une fois la farine avec sel et levure
mettez le four à chauffer, th 7 (210°)

mélangez bien afin que tout soit homogène
laissez refroidir quelques minutes et ensuite incorporez-y les sucres et ensuite les oeufs, un à un

une fois tout bien mélangé, formez les petits tas sur une plaque recouverte du papier sulfurisé
saupoudrez de sucre perlé

faites cuire 15-20 minutes

bon appétit!

2 commentaires:

  1. Przepis wpisany :)
    Zaraz zabieramy się do pieczenia 😀
    Mam nadzieję że wyjdą :)

    RépondreSupprimer
  2. Druga partia opadła na samym końcu...
    Jest jakiś powód tego?

    RépondreSupprimer

Merci pour votre visite et ces quelques mots de partage :)